Primera vegada
Hola adolescents!
El cas és que el meu nòvio i jo ja portem bastant temps junts i els dos tenim ganes de fer-ho. Els dos som verges i jo tinc molts dubtes.
- Tinc molta por de quedar-me embarassada, com es pot comprovar que el preservatiu no estigui trencat?
- La pastilla del dia següent, es pot comprar sense recepta mèdica?
- Què hem de fer quan ho fem? (A part de lo típic de estar tranquils i això)
- Quan ho fem com es millor, amb o sense llum? Amb o sense música?
- Com l'he de masturbar?
Sé que són moltes preguntes però sóc molt ingènua en aquest tema. Em podeu donar algun consell?
Moltíssimes gràcies!😘
Mariona Busto

Hola Anònima 7!
Anem per parts:
- "Tinc molta por de quedar-me embarassada, com es pot comprovar que el preservatiu no estigui trencat?" Un cop hàgiu acabat, retireu el preservatiu immediatament i podeu fer-li un nus i apretar el preservatiu per veure si hi ha alguna fuga, o bé podeu omplir-lo d'aigua.
- "Què hem de fer quan ho fem?" Doncs a part d'estar tranquils, és molt important que us aneu comunicant, que us aneu guiant i deixant-vos portar. Molt important també fer servir el preservatiu des del començament de la relació sexual i fins al final.
- "Quan ho fem com es millor, amb o sense llum? Amb o sense música?" Doncs això va a gustos! Com vosaltres preferiu! Una miqueta de llum sempre va bé, perquè us permet mirar-vos, veure els vostres cossos, etc.
- "Com l'he de masturbar?" Només ho has de fer si realment ho vols fer, és molt important no fer res sota pressió o que no veiem clar. Molt important, que li preguntis a ell com li agrada, que t'ajudi, que et guiï i et vagi indicant com fer-ho! Recorda que ningú neix ensenyat!
Sobretot, no vulgueu córrer! Aneu a poc a poc, busqueu un lloc on ningú pugui interrompre i centreu-vos a gaudir i veureu com tot flueix molt millor!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat