Dubtessss
M' agradaria prendre les pastillas anticonceptivas pq amb el meu novio sempre o fem sense preservatiu. Les pastillas s'han de comprar amb recepta? Cuan costen? Encara que es corri dins no em quedo embarassada no? Cuan començan a fer efecta?
Mariona Busto

Hola Kava'17!
Si amb el teu nòvio sempre manteniu relacions sexuals sense preservatiu, us esteu exposant a un embaràs no desitjat i al contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
L'anticoncepció hormonal s'ha de prendre sota supervisió mèdica i per tant ha de ser un metge (ginecòleg preferentment) qui te les recepti. Per tant, si vols començar a utilitzar aquest mètode anticonceptiu, demana hora de visita amb el ginecòleg perquè pugui recomanar-te quines pastilles et poden anar millor. El preu varia en funció de les que et recepti.
Quan comencis a prendre-les es recomana que durant el primer més s'utilitzi doble barrera (preservatiu i pastilles). A partir del primer mes ja es pot utilitzar únicament l'anticoncepció hormonal. Si s'utilitza correctament, tenen un 99% d'eficàcia. De totes maneres, és important que segueixis les indicacions que el ginecòleg et digui.
Per últim, recorda que les pastilles anticonceptives no protegeixes contra les ITS.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat