Primera visita al ginecòleg. Necessito ajuda!!
Hola!
Fa una setmana aproximadament vaig anar a passar uns dies a casa d'un amic que viu lluny i el cas és que la cosa va anar a més i vam acabar tenint relacions sexuals. Els dos erem verges i no ho vam fer molt fortament, diria que no va entrar gaire i crec que no va arribar a travessar l'himen, però sé que el vam trencar una mica també amb l'ajuda dels dits. El cas és que no vull que els meus pares sàpiguen res perquè els hi vindria massa de nou però la meva mare ha agafat hora al ginecòleg per mirar una cosa dels pits i diu que ja de pas em faran la primera visita. Sé que quan hi vas et fan preguntes sobre si has tingut relacions sexuals, etc. Però jo no sóc sexualment activa perquè això va ser una cosa puntual i ara mateix no tinc nòvio i no m'agradaria dir que ja he tingut relacions així tal qual. La meva pregunta és: el ginecòleg podrà saber si he tingut relacions sexuals quan faci la revisió vaginal? Ésque clar, jo sé que l'himen es pot trencar de moltes maneres però no sé si hi ha altres maneres de veure si ja he tingut relacions... Perquè he llegit a internet que quan el penis entra, tot s'ha d'obrir una mica però no sé si la vagina es queda més oberta o si torna normal, a més haurà passat ja un mes quan tingui la visita i crec que el penis no va arribar a travessar l'himen.
Mariona Busto

Hola Regaliz!
Que l'himen estigui trencat no és sinònim de no ser verge, ja que com molt bé expliques, l'himen pot trencar-se d'altres maneres i no sempre és amb la penetració. De totes maneres, és important que siguem sinceres amb el metge perquè pugui obrir correctament la teva història clínica. Si ho vols, pots entrar sola a la consulta en el moment de l'exploració i comentar-li que t'agradaria que la teva mare no s'assabentés de la teva vida sexual. Pensa que el que tu i el metge parleu, si no afecta directament a la teva salut, és confidencial.
Per últim, no ens queda clar si vàreu fer servir preservatiu o no, recorda que és important fer-lo servir per a evitar un embaràs no desitjat i el contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat