Problemes a l'hora de dormir
Hola!
Tinc un problema: no dormo bé. Cada dia me'n vaig a dormir a les 22:45 i em llevo a les 7:00. Sempre m'intento relaxar al llit però em costa molt adormir-me (45 min. - 1 hora per adormir-me) i sovint em desperto a mitjanit. També quan em llevo, em desperto amb "ojeras", ulls inflats i cara pàlida. Ja no se què fer. :'(
Quantes hores cal dormir? A quina hora cal anar a dormir si em llevo a les 7:00? Què s'ha de fer per dormir bé, relaxada i no despertar-se a mitjanit? Què s'ha de fer per no llevar-se amb "ojeras", ulls inflats i cara pàlida...?
Gràcies, us ho agrairia moltíssim, ja que la salut és el primer.
Petons! :)
Sara Bujalance

Hola! Un adolescent hauria de dormir al voltant de 9 hores diàries. Per mantenir una bona higiene de la son és molt important: anar a dormir i aixecar-se més o menys a la mateixa hora, no prendre estimulants (com el cafè, el te o la coca-cola), a partir del migdia, per a que no et treguin la son, no fer becaina a la tarda, sopar lleuger, dormir a una habitació en la que no hi hagi ni llum, ni soroll, ni aparell electrònics encesos (com un ordinador), i procura no estudiar abans d'anar a dormir perquè estudiar activa el cap, fes millor una activitat que no et requereixi gaire concentració, com mirar la tv una estona, o llegir una novel·la. Una dutxa calenta abans de sopar i anar a dormir et pot ajudar a dormir millor (però no et fiquis al llit amb el cabell mullat). Quan et posis a dormir, intenta no pensar, millor deixa el cap en blanc, o pensa en coses que t'agradarien, fantasies que tinguis, com fer un viatge, parlar amb un noi que t'agrada, etc. Prendre un got de llet calenta (sense colacao) també et pot ajudar a agafar la son. I si amb tot això no aconsegueixes dormir bé, seria necessari que li consultessis al teu metge. Molts petons!!