Ginecòleg
No sé quan hauré d'anar-hi per primer cop però em fa molta vergonya i por a la vegada perquè no sé què em farà.
M'ho podeu explicar una mica? De què tracta un ginecòleg?
Mariona Busto

Hola hola!
No hi ha una edat concreta per començar a visitar el ginecòleg.
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la regla, es recomana fer la primera visita al ginecòleg que serveix per valorar la normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament, resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes anticonceptius, etc. El ginecòleg et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també una exploració física de la vulva i les mames. Si val, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o ecografia).
A les noies que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració sí que se'ls recomana una visita anual. En aquest cas també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra de la cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferents o fa olor desagradable, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha de prevaler! Així que fora vergonyes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat