Es bo..aixo??.
Hola!
Tinc un problema. No se si masturbar-se cada dia es bo. Porto casi un any fent-ho casi cada dia. I es que no puc parar, no se com parar.
No se si aixo pot ser bo per els ovaris o si fins i tot em pot afectar a la regla perque últimament em tarda mes en venir i em fa mes mal.
Aixo em pot perjudicar d'alguna manera en el futur??
Moltes gracies per respondre. :)
Mariona Busto

Hola Meme!
Masturbar-se no és res dolent, ens aporta coneixement sobre el nostre cos, i no té res a veure amb les irregularitats o dolors menstruals.
Quan la masturbació és excessiva, és important parar-se i veure què està passant. Cal diferenciar quan hi ha molta masturbació perquè ens crida molt l'atenció, és un moment de descobriment, de sensacions molt agradables, d'excitació... de quan aquesta masturbació s'utilitza per abaixar l'angoixa, l'ansietat que podem estar sentint per una situació, pensament o sensació. Quan hi ha pèrdua de control o deixem de fer la nostra vida per haver-nos de masturbar, aleshores sí que hem de valorar què està passant.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat
Meme
Gràcies per respondre! :)