TAMPONS
Fa cosa d'un any vaig anar a un parc aquàtic i vaig intentar posar-me tampax però no vaig poder, més tard vaig descobrir que era degut a que m'he l'estava posant fatal i ni tan sols estava a la posició correcta, em va fer molt mal i fins ara, un any després no m'he atrevit a intentar posar-me'n un altre. Fa 3 dies que ho vaig intentar amb 3 tampons obrint les cames de totes les maneres possibles i res, no em cap i em fa un mal horrorós. He pensat que potser tinc un problema a la meva vagina. Podria ser? O es normal que els primers cops no em càpiga?
Mariona Busto

Hola Anònima!!
A moltes noies els hi passa els primers cops que ho intenten... així que molta paciència.
Et recomanem que ho provis amb la mida més petita de tampons i amb aplicador de plàstic, així tot serà més fàcil. Busca una postura en la qual estiguis còmoda, si cal, agafa un mirallet, així podràs veure bé per on l'has d'introduir. Llegeix-te bé les instruccions i fixa't en els dibuixets que solen haver-hi. Si et fa mal, para, no forcis, potser estàs massa tensa i millor intentar-ho en un moment de més calma.
Imatges de com fer-ho: http://www.adolescents.cat/noticia/9806/vingut/regla/no/posar-me/tampo
">
Si tot i així, veus que no hi ha manera, que et fa molt mal, etc., pots demanar hora al ginecòleg perquè pugui valorar si tot està correctament.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat