Preocupada per la regla...
Hola bona tarda, soc una noia de 16 anys, en fare 17, i escric aquesta consulta perque fa 13 dies que no em baixa la regla i començo a estar preocupada. No he mantingut cap tipus de relacio sexual, pero si que vaig beure aigua de la mateixa ampolla d'una noia que pot tenir una malaltia de transmissio sexual, m'ho va dir l'altre dia, volia saber si per haver begut de la mateixa ampolla me la pot haver contagiat, i tambe m'agradaria saber els motius pels quals mo em baixa la regla. A si a part estic entrenamt 3 hores diaries a gomnastica ritmica.
Que em pot passar?
Moltissimes gracies
Mariona Busto

Hola Lb00!
La via de contagi de les infeccions de transmissió sexual (ITS) pot variar en funció de la infecció. No sabem de quina infecció es tracta i per tant no podem valorar si hi ha risc real o no...
Un retard en la regla pot ser degut a diferents motius (període d'estrès, pèrdua important de pes, desajust hormonal...). Si no has mantingut relacions sexuals, podem descartar que el motiu sigui l'embaràs. Si segueixen passant els dies i la regla no ve, et recomanem que demanis hora de visita amb el ginecòleg perquè pugui valorar-ho.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat