Consulta
Porto 7 mesos amb el meu novio. Ell no és molt més gran que jo, ens portem mesos i jo en tinc 16. Ell constantment m'està demanant per fer-ho i jo tinc una espècie de barrera d'inseguretat que no em deix avançar. A mi m'agradaria poder desfer-me d'aquesta barrera. Ell es porta genial amb mi amb aquest tema, mai m'obliga a res i ell està disposat a esperar per quan em senti preparada, però el cas es que jo ja em sento preparada però no sé com pendre l'iniciativa. La meva inseguretat ve arrel de no saber-ho fer be, de si em farà mal, o de si no sabré acabar. Necessito ajuda Adolescents!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, aquestes inseguretats són completament normals, mira altres consultes del consultori i veuràs que hi ha molts adolescents en un situació semblant a la teva.
El primer cop que tens relacions sexuals no pots fer-ho perfecte, és el primer cop i n'has d'aprendre, però no a fer-ho sinó a com fer-ho amb la teva parella, com us agrada? com t'agrada? com us indiqueu? com apreneu l'un de l'altre,... Pel que fa al dolor, com més nerviosa més dolor, ja que el teu cos no estarà relaxat, estarà tens i si està tens, els genitals també ho estaran. Procura estar en un lloc còmode, agradable, tranquil (que sàpigues que no arribarà ningú en una bona estona) que la persona amb la que estiguis no exerceixi CAP pressió per fer-ho, CAP NI UNA, i potser d'aquesta manera estaràs més calmada.
Pel fet de no saber acabar, et refereixes a tenir un orgasme? El que et recomanem és que la penetració no sigui el primer contacte sexual que teniu, és a dir, que prèviament tu et coneguis bé, com t'agrada tocar i com t'agradaria que et toquin, sinó no sabràs indicar-li com ho ha de fer, i aquesta és la teva responsabilitat, no la seva. Ell també té la part que li toca, ell s'ha de conèixer bé i ensenyar-te com li agrada!
Si aquesta part més individual la teniu superada, el proper pas seria que poc a poc aneu coneixent el cos de l'altre, amb carícies, i poc a poc anar superant pantalles fins arribar a la penetració.
Preneu-vos-ho amb calma, i aneu descobrint el cos de l'altre, sense presses.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL