Tinc por pero vull fer-ho
Hola adolescents.cat!
Primer de tot vull dir que m'agrada molt aquesta pàgina i em resulta molt útil per algunes coses. M'agrada molt el que feu i gracies!
Doncs aqui va la meva consulta:
El meu novio i jo tenim pensat fer-ho el mes següent ja que aquest mes no m'atreveixo molt. El cas es que tinc por de que es trenqui el preservatiu i quedi embarassada. Ja fa uns mesos vam intentar fer-ho pero no va sortir gens be perque no es va posar be el preservatiu i em vaig haver de prendre una pastilla per si de cas. Ja veieu que no tinc bons records del sexe. Ara tinc por de que passi una altra vegada pero vull intentar-ho.
- El preservatiu es 100% segur (si es posa be esclar)? i es el metode més efectiu perque no hi hagi embarassos no destijats o hi ha altres opcions?
- Quantes vegades es recomanable prendre's aquesta pastilla a l'any?
Gracies i una abraçada ben forta!
Mariona Busto

Hola <3!
Doncs no hi ha cap mètode d'anticoncepció 100% efectiu, tots poden fallar, però el preservatiu té una eficàcia del 98-99% si s'utilitza correctament. Per tant, és important que estiguis tranquil·la, i que et familiaritzis amb els preservatius i els hi perdis "la por". Pots aprendre a col·locar-lo tu també, així tens més sensació de control quan ho facis amb el teu nòvio.
En el següent enllaç podràs veure com col·locar un preservatiu: http://www.adolescents.cat/noticia/10092/cal/posar/condo
">
Coses a tenir en compte: mireu sempre que no estigui caducat i guardeu-los sempre en un lloc segur (que no estigui exposat al sol, o guardat de qualsevol manera en una butxaca o bolso, etc.). Compreu-los en llocs autoritzats i que estiguin homologats. En obrir el preservatiu eviteu fer-ho amb les dents o les ungles perquè podria fer-se malbé. Col·loqueu-lo amb el penis en erecció i deixeu el dipòsit lliure pel semen un cop el teu nòvio ejaculi. Un cop acabeu retireu-lo immediatament i comproveu que no s'hagi trencat. Tingueu-ne sempre més d'un per si de cas!
Existeixen altres mètodes d'anticoncepció, com les pastilles anticonceptives, els pegats o l'anell vaginal, entre d'altres. Però tots aquests eviten un embaràs no desitjat (si s'utilitzen correctament), però no protegeixen del contagi d'alguna Infecció de Transmissió Sexual (ITS).
Molt important! Fora pressions! Si el mes que ve encara no et sents preparada, no passa res, no cal córrer ni fer res perquè toca. És important que ho facis quan realment et sentis segura i preparada.
Pel que fa a la pastilla de l'endemà, no hi ha un número de vegades en les quals es pot prendre, però el que sí que és important és que no l'utilitzem com a mètode d'anticoncepció habitual. Aquesta pastilla és un mètode d'emergència que només s'ha d'utilitzar quan l'anticoncepció habitual falla o es mantenen relacions sexuals de risc.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat