regla
Bones!
fa una mica més d'un mes que no em ve la regla. He mantingut relacions sexuals però es casi impossible que aquest sigui el problema ja que sempre ho hem fet amb preservatiu i comprovant-ho al final de l'acte sexual. La questió es que últimament estic molt estressada, batxillerat, selectivitat, tot en general, a més que també m'he aprimat bastant. Pel que he vist, això ha pogut afectar el meu organisme creant aquest retras. El problema és que li vaig dir a me mare fa temps que volia anar al ginecòleg per mirar-ho, em va dir que ja ho mirariem però mai hi ha manera. No sé que fer perquè se que hi hauria d'anar però tampoc és plan d'anar insistint a me mare. Creus que realment és urgent anar-hi o no passa res si no hi vaig?.
moltes gràcies.
Mariona Busto

Hola!
Si no has mantingut relacions sexuals de risc, es pot descartar que la causa del retard sigui l'embaràs. Però si teniu dubtes, sempre recomanem fer una prova d'embaràs per descartar-ho.
Un retard en la regla pot venir donat per molt motius, alguns d'ells tu mateixa ens els explicaves (estrès, pèrdua de pes important, etc.), però per saber exactament el motiu pel qual la regla et ve de forma irregular, és important que vagis al ginecòleg a consultar-ho. A més, si ja t'has iniciat en les relacions sexuals encara amb més motiu.
Pots tornar a comentar-li a la teva mare, a veure si aquest cop aconsegueixes que tingui resultat. Si no, veiem que per l'edat de naixement que indiques, ja tens 18 anys, per tant, ets major d'edat i pots anar-hi tu sola. Si ho vols, pots anar al Centre d'Atenció Primària (CAP) de la teva població i explicar el que et passa, segurament et derivaran a ginecologia perquè pugui valorar-ho.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat