Primera Vegada
Hola Adolescents.cat!
Tinc uns quants dubtes sobre la perdua de la virginitat. Portem uns mesos amb el meu novio i ja ens agradaria mantenir relacions, el que pasa es que jo vui però tinc por i moltes preguntes: Fa molt mal? Sortira sang? Per aver fet gimnasia i diferents esports aixi moguts ja tinc l'himen trencat? La primera vegada durara molt? M'agradara?
M'agradaria que m'ajudessiu perque estic nerviosa pel que pugui passar.
Gracies!
Mariona Busto

Hola!
És normal que estiguem una mica nerviosos davant de la primera vegada i que també tinguem força dubtes! Intentarem respondre a totes les teves preguntes:
- Fa molt mal? Doncs depèn, hi ha noies que expliquen que sí, que la primera vegada els hi va fer mal (un mal normalment suportable), i en canvi d'altres que no van sentir gens de dolor. A vegades el mal pot venir pel trencament de l'himen, perquè estem nervioses i no estem prou lubricades i per tant la penetració pot ser dolorosa, per exemple.
- Sortirà sang? Per haver fet gimnàstica i diferents esports així moguts ja tinc l'himen trencat? Doncs sortirà sang si no tens l'himen trencat i es trenqués amb la penetració. Pot ser que ja el tinguis trencat, ja que pot haver-se trencat per un cop, practicant algun esport, etc., però fins que no tinguis la primera relació sexual segurament no ho sabràs.
- La primera vegada dura molt? Doncs durarà el que vosaltres dos decidiu que duri. No hi ha un temps predeterminat. El que sí que us recomanem és que no us centreu únicament ni aneu directament a la penetració! Abraceu-vos, feu-vos petons, acaricieu-vos... dediqueu-vos temps! Veureu que així tot va millor!
- M'agradarà? Doncs esperem que sí! Però has de tenir present que les primeres vegades no sempre surten com un s'espera, i és normal que no se senti molt plaer. De mica en mica, anireu aprenent, anireu agafant experiència, anireu coneixent millor el vostre cos i les coses aniran molt millor!
Per últim, no oblideu fer servir preservatiu des del començament fins al final de la relació sexual! ;)
Esperem haver respost a tots els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat