Desequilibris menstruals
Hola adolescents,
tinc uns dubtes que voldria aclarir, ja que la meva informació més propera no me'ls ha sabut respondre. Fa poc, vaig mantenir relacions sexuals, sense protecció, tot i que ell no es va arribar a còrrer (m'havia de venir la regla 3 dies després de quan ho vam fer).
Sempre que he mantingut relacions sexuals, la meva menstruació pateix un desequilibri, és a dir, la meva menstruació no és la mateixa de sempre ni la quantitat, ja que me'n surt MOLT menys, ni tampoc, la qualitat (per dir-ho d'alguna manera) ja que és marró.
Els meus dubtes són els següents: "Aquest tipus de sangrat el puc considerar normal?" i "Pateixo el risc d'haver-me quedat embarassada?"
Moltíssimes gràcies!
Mariona Busto

Hola anonymous!
Sempre que es mantenen relacions sexuals sense preservatiu, independentment del dia del cicle en el qual estem, hi ha risc d'embaràs i de contagi d'alguna Infecció de Transmissió Sexual (ITS). Per tant, si manteniu relacions sexuals sense cap tipus de mètode anticonceptiu i de barrera, sí que hi ha risc d'un embaràs no desitjat...
Mantenir relacions sexuals no ha d'alterar el nostre cicle menstrual. El pot alterar si ens hem quedat embarassades, ja que la regla desapareix i sol ser el primer símptoma d'embaràs.
Si veus que la teva regla ha canviat, et recomanem que demanis hora de visita amb el ginecòleg perquè pugui valorar si tot està correctament. A més, podràs assessorar-te pel que fa a mètodes anticonceptius, per tal de gaudir de la teva sexualitat de forma sana i responsable!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat