Tinc dubtes de com va la copa menstrual i si utilitzar-la...
Hola, tinc 14 anys i no fa ni un any que tinc la regla. Utilitzo tampó des del principi perquè per mi les compreses són insuportables ja que sem mouen i em taco i tot, en canvi el tampó em va super bé perquè és molt net i no el noto.
Doncs fa una dies ma mare em va dir que podria utilitzar la copa menstrual i em va explicar més o menys com funciona, però tinc molts dubtes.
De fet no se ni com es, quant mereix aproximadament?? Com me l'he de posar i com es treu?? Com ho netejo?? És segur i higiènic?
I sobretot, és recomanable tan jove i no tenint-la gaire forta?
A més, si me'n vaig de vacances o a algun lloc fora de casa és que no ho se... No ho netejare allà davant de tothom
Gràcies
Mariona Busto

Hola!
Doncs la copa menstrual és una altra opció més a part dels tampons i les compreses.
La copa menstrual ha d'introduir-se dins de la vagina (igual que amb els tampons), però en lloc d'absorbir la sang menstrual com fan els tampons, la sang queda continguda a la copa. En funció de la quantitat de sagnat i del moment del cicle hauràs d'anar valorant quan l'has de buidar per evitar tacar-te.
Pots comprar-la a la farmàcia i veuràs que hi ha diferents marques, mides i materials. És qüestió de provar-ho, i si t'agrada i et sents còmoda, veuràs que t'estalvies força diners. Ja que si es fa un bon manteniment, pot durar fins a 10 anys!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat