No entenc aixo de l'himen...
Tinc un dubte, i és que, jo i un amic meu molt íntim hem parlat de tenir relacions sexuals. Als dos ens sembla bé però, encara sóc verge i m'agradaria saber quan es trenca el himen. És un efecte inmediat que et surti sang o triga un temps determinat? Vull dir, a la primera penetració ja surt sang?
AJUDA!!
Cristina Albó

Hola Anoonimaa,
L'himen es pot trencar o no en la primera relació sexual, inclús hi ha noies que no en tenen o no el tenen intacte en la primera relació sexual. D'hímens també n'hi ha de molts tipus, més elàstics, més gruixuts, fracturats, més porosos, etc... i depenent de com sigui el teu himen sagnaràs o no.
El sagnat és possible que sigui al moment o que duri unes horetes després.
Per tant, per a prendre la decisió només has de tenir en compte el següent: no tenir por (és normal estar nerviós però no por), tenir preservatius (no són opcionals, són una condició, per salut, per prevenir de les Infeccions de Transmissió Sexual i per evitar l'embaràs), tenir confiança amb l'altre persona i estar en un lloc net, tranquils i que sapigueu que no us interrompran.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat