Relacions Anals
Hola, escric aquesta consulta perque tinc un dubte. Fa temps que tina parella i volia provar a practicar sexe anal. La cosa es que he llegit per internet que abans t'has de fer una lavativa.. això es cert? En cas afirmatiu, com la puc realitzar??
Cristina Albó

Hola Anónima,
Disculpa que hàgim tardat tant en respondre, no sabem què ha passat però acabem de trobar unes quantes consultes sense respondre. Aquí va la teva resposta:
Pel sexe anal no cal realitzar una lavativa, pots rentar la zona o fer-te una lavativa, tot i que no és necessari. Si te la vols fer, ves a la farmàcia i pregunta si et poden donar alguna cosa per a fer-te una lavativa, o ves al metge i demana-ho, ells t'explicaran millor com fer-ho.
Pel que a fa al sexe anal, t'adjuntem uns "tips" d'un article de l'Elena Crespo de "El Periódico" sobre què hem de tenir en compte per a iniciar la pràctica del sexe anal:
1. Tenir un bon dia: no tots els dies serveixen per rebre carícies a l'anus
2. Uns bons hàbits d'higiene. Per exemple, una dutxa diària és suficient! Però evidentment, es pot rentar la zona abans de jugar
3. Tenir un bon lubricant a mà (només els
lubricants de base aquosa poden usar-se juntament amb un preservatiu,
els que tenen base oliosa poden espatllar el condó o una joguina)
4. Iniciar la penetració amb “una cosa petita”: plugs anals de mida petita o alguna cosa que ja portem incorporada... els dits!
5. Si utilitzem joguines, hem d'assegurar-nos que siguin joguines aptes per al sexe anal (plugs). Qualsevol joguina no serveix ja que pot perdre's per l'intestí i això no seria gaire eròtic...
6. Evidentment el més recomanable és utilitzar joguines anals,
els dits o el penis... hi ha qui utilitza altres artilugis però després
arriben les conseqüències... com, per exemple, no poder treure alguna
cosa que s'ha ficat allà dins, anar a urgències per treure el que
s'ha ficat...
7. Per finalitzar, recomanem, anar a poc a poc, amb carinyo, i comunicar-se moltíssim
amb la parella. Explicar-li si pot penetrar més o no, si es pot anar
més a poc a poc o accelerar... només si ens comuniquem evitarem que
arribi el dolor...
Aquí tens l'article complet per si t'interessa: http://www.elperiodico.cat/ca/molt-mes-que-sexe/20140127/el-que-fem-amb-lanus-3040809
">
Una abraçada i de nou, disculpa!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat