100% segur?
Bona tarda, tinc un dubte; si mantens relacions sexuals amb protecció en els dies fèrtils (sense que es trenqui el preservatiu) hi ha possibilitat d'embaràs?
Em fa por, perquè he llegit que hi ha hagut noies que s'han quedat embarassades tot i que el preservatiu no es trenques...
En fi, que em recomaneu? Puc tenir relacions sense que passi res, perquè en teoria el preservatiu es bastant eficaç...
Cristina Albó

Hola vull estiu,
100% segur no hi ha res ja que el preservatiu pot fallar i trencar-se. Ara bé, si feu un bon ús del preservatiu no hauria d'haver-hi motiu per quedar-te embarassada.
El bon ús del preservatiu és:
• Guardar-los en un lloc on no estiguin massa estrets (com les carteres o moneders) o a on els hi toqui molt el sol. Això els podria malmetre.
• Utilitzar-los en TOT moment en què hi hagi contacte entre penis i vagina. És a dir, si teniu relacions sexuals amb penetració sense preservatiu i passats uns minuts aleshores incorporeu el preservatiu, hi haurà risc d'embaràs! Si quan comença la relació sexual amb penetració, ell ja porta el preservatiu posat, el risc d'embaràs només hi serà si es trenca.
• Quan ell ejacula heu de deixar de penetrar, heu de retirar el penis amb el preservatiu de la vagina i retirar el preservatiu del penis. Si no ho feu i seguiu jugant amb la penetració hi haurà risc d'embaràs, ja que el penis perdrà l'erecció i el moviment pot fer que el semen sobresurti del preservatiu entrant en contacte amb la teva vagina.
• Comprovar-lo en finalitzar: tocant i veient que no hi ha fugues o omplint-lo d'aigua i comprovant que no surti res d'aigua.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat