TRANSEXUAL
Hola em dic Neus i tinc 14 anys.
Des de petita que m'han agradat les noies, i suposo que gràcies a l'educació que m'han donat els meus pares no ho veia com una cosa estranya, es dir que d'alguna mandra no me sentit discriminada per la meva orientació sexual, era normal... pensava que era lesbiana i prou, però no.
Quan vaig entrar a la edat de 12 anys, les meves amigues tenien novio... i tal i jo sempre deia mentides, deia que si que jo també tenia novio ... i que m'havia liat amb ell i tal.
Després als 13 anys igual deia que si que em liana amb nois, però era mentida. Aleshores vaig dir que em m'agradaen les noies, deia que m'agradaen mes les noies que els nois, però sempre donant per entendre que era bisexual quan no era així. ( també deia i dic que m'havia i me liat amb noies, i es mentida encara no me liat mai. )
Aleshores ara estic amb una situació que es bucle de mentides, i estic tapant qui sóc.
Sóc un noi i no se que fer, tinc molta por de dir la veritat, però a la vegada segur que em sentiré millor si la dic.
Cristina Albó

Hola Neus,
La teva consulta és una consulta complicada, i amb la que ens hi podríem passar hores parlant.
El primer que hauries de sentir per a definir-te com a transsexual, és com una espècie de rebuig pel cos que
tens, si físicament tens cos de noia, hauries de sentir que el cos que
tens no correspon amb el que hauria de ser perquè et sentiries noi. Si
físicament ets noi, amb genitals de noi, hauries de sentir que el teu
cos no correspon amb el que hauria de ser perquè hauria de ser de noia.
Si sents que aquesta definició t'identifica podries contactar amb el
servei de l'Hospital Clínic de Barcelona amb la unitat de identitat de
gènere  http://www.barnaclinic.com/especialidades/44/unidad-de-identidad-de-genero
">
allà, l'equip de professionals t'indicaran els passos a seguir. També pots contactar amb el Casal Lambda, ells et donaran recursos, informació i suport psicològic si fes falta http://www.lambda.cat/
">
http://www.lambda.cat/
">
El suport familiar en aquests casos és importantíssim i pel que ens dius, a casa teva, la teva família et dona suport en tot. Això és bo i molt positiu!
Després ja vindrà el pas de dir-ho, no et pressionis.
Una abraçada ben forta i ànims!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat