ajudaaa
Hola, el cas és que estic feta un lio i necessito que m'ajudeu...
Fa temps que m'agrada un amic de la meva germana, jo tinc 14 anys i ell 17.
El cas és que fa poc vam anar de vacances junts i vam estar molt bé, després vam començar a parlar i hem quedat alguna vegada, però només per temes relacionats amb la meva germana.
El cas és que no sé si té novia (tot i que estic gairebé segura de que no. L'altre problema és que no sé si li agrado, em tracta molt bé, però potser només és la seva manera de ser... I un altre problema és que no ting prou confiança amb la meva germana i no podem parlar d'aquest tema, a més tinc por de que se'n assabenti.
Com puc saber si li agrado? Com puc començar a parlar amb ell? Com puc quedar més amb ell?
Moltes gracies!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que quan ens agrada algú que coneixem poc, és normal tenir molts dubtes sobre aquella persona! Una manera de saber-ne més és preguntar a algú que el conegui més, com la teva germana. Però dius que no teniu la confiança suficient com per parlar d'aquest tema, així que hauries de pensar quina altra persona el coneix i sap coses importants, com si té novia.
Una altra manera, és que tu li preguntis directament a ell (si té novia, si li agrada algú...) Qui millor pot respondre a tot això és, sens dubte, ELL. Se que aquest pas és difícil i que pot fer molta vergonya, però quan ens agrada algú el millor és ser sincers i valents, perquè podem passar una eternitat preguntant-nos coses sobre l'altra persona...
I un altre aspecte important és que et faci por que la teva germana ho sàpiga... Per què? Creus que no li semblaria bé que t'agradés el seu amic? Has pensat que potser ja ho suspita? Potser seria un bon moment per enfortir la relació amb la teva germana i parlar d'aquests temes, ja que ella et pot ajudar moltíssim! :) És una idea, però tu ets qui ha de prendre la decisió, d'acord?
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat