socorro!!!
olz, es la primera begada que faig una consulta pero esque estic bastant precupada perque tinc catorze anys, no tinc novio i soc verge po fa una mes que no em be la recle la ultima em ba benir abans de bacanses de nadal i tal po soc verge i fa uns dies tenia nauseas i em feia mal la panxa i visc am el meu pare i baiganar l metge, el metxe ba dir que tenia la pasa po estic precupada persi no es numes la pasa perque buenu em fa molt mal la esquena la mancha i no em be la recle que faig? torno anar al metge no bui nar al ginecolac perque visc am el meu pare i tal...... potser que no em bingi la recle per nervis??? esk es molt raru perk jo nurmalment la tinc sempre soc com un relotge am aquestes coses!!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Has de saber que si NO has tingut relacions sexuals (i ets verge) NO pots estar embarassada, d'acord? Per a que hi hagi un embaràs, és necessari que els espermatozoides (presents en el semen dels nois) arribin a fecundar un òvul de les noies, i per això és necessari que hi hagi relacions sexuals.
La regla es pot retrassar per molts motius (com el fet d'estar nerviosa, per exemple), però el millor és preguntar al METGE. Així que et recomanaria que hi anessis de nou i li expliquessis el retard en la teva regla. Podria ser que les nàusees i el mal de panxa fossin deguts a un virus, però si se't retrasa la regla pot estar relacionat amb alguna altra cosa, i és el metge qui et pot ajudar a resoldre el dubte! :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat