problemes sentimetals
Hi ha un noi que li agradoi em va demanar sortir jo li vaig dir que si pero no m'agradava i vaig tallar amb ell abans de que arrives a mes i ara me esta tot el dia dient que torni a sortir amb ell i em regala flors i em tracta genial pero no vullperque no magrada com he diti no se com dir li perque no es deprimi ja que ho vaig intentar i caso agafa una depresio resumint com li puc dir que no vull res amb ell?
IESP

Hola Anònima Paulaa!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el primer que has de recordar és que tens tot el dret de dir NO quan una cosa no et vingui de gust. T'hauries de preguntar també què et va portar a sortir amb ell si no t'agradava, ja que és important que no actuem només per no fer mal als altres o per llàstima.
Respecte a ell, li ha de quedar molt clar que realment no sents amor, i el millor és parlar-ho clarament sense ambigüetats. Pensa que a vegades, per por a ferir els sentiments, no som sincers del tot i hi ha coses que no deiem clarament. En aquest cas, és important que siguis honesta i si pot ser cara a cara, encara que sàpigues que ell estarà trist amb la teva decisió (serà responsabilitat seva agafar forces i tirar endavant per conèixer altres persones)
També seria positiu que li expliquessis perquè vas dir que sí la primera vegada, i si ho creus aportú, disculpar-te per haver-lo "marejat" amb les teves decisions. Tots ens equivoquem de tant en tant, i és bàsic reconèixer els errors i posar-nos en el lloc de l'altre persona. Si ets sincera amb ell, segur que ho agrairà molt :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat