URGEEEEEEEEEEENT !!
Bon dia,
M'agradaria consultar-te un parell de coses sobre el nostre cas personal (jo i el meu xicot) que ens té una mica preocupats...
Fa una mica més d'un any que estem junts i últimament ens hem acostumat a fer l'amor sense preservatiu i abusar de la marxa endarrera. Fa poc de dos dies, ell em va comentar, després de fer l'amor, que no sabia si s'havia corregut dins meu i estem bastant preocupats perquè encara em queden un parell de dies perquè em vingui la regla i no em vaig prendre la pastilla del dia desprès.
Perdona la ignorància, però en el cas d'estar embarassada, el seguent pas seria abortar? Com es fa això? Tinc el cap ple de preguntes i estic MOOOLT espantada!!!!
I una ultima consulta pel que fa a l'acte sexua, com podriem fer l'amor sense necesitar de preservatiu ja que la meva parella diu que perd plaer?
Moltes gràcies!
Cristina Albó

Hola CHOVI,
Sempre que hi ha relacions sexuals amb penetració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs. el següent pas no serà l'avort ja que no podeu saber si esteu embarassats. No sabem quants dies han passat des de la relació sexual de risc, però teniu fins a 72 hores per a poder anar al CAP o a qualsevol farmàcia a demanar la píndola de l'endemà. si ja han passat més de 72 hores, aleshores només podeu esperar a que passin 7 dies del dia que t'hauria de venir la regla per a poder fer-te un test d'embaràs. Un cop tingueu el resultat del test, aleshores sí que haureu de decidir si voleu avortar o no.
El que hauríeu de fer és que si surt positiu i no el voleu tenir és demanar hora amb el ginecòleg i demanar informació sobre la interrupció voluntària de l'embaràs.
Si surt negatiu, també hauríeu de demanar hora amb el ginecòleg i valorar la possibilitat d'utilitzar algun mètode anticonceptiu hormonal, així, essent que sou una parella estable, podreu tenir relacions sexuals sense preservatiu si no us va bé... (el primer mes dels anticonceptius hormonals es recomana que utilitzeu igualment el preservatiu, doble barrera).
Esperem haver respost els vostres dubtes.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat