Una pregunta.....
Fa poc vaiig fer una consulta i li vaig explicar a una amiga meva i ma demanat si hos podi preguntar això:
Ella te un novio mes gran i està a punt de fer els 18 anys. Seria il·legal si ella, menor de edat (15 anys); I ell, major d'edat mantinguessin relacions sexuals??
Moltes gràcies per la feina que feu!!
Cristina Albó

Hola de nou floreta,
Comenta-li a la teva amiga que segons el codi penal espanyol, l'edat de consentiment legal per a mantenir relacions sexuals està marcada als 16 anys. Et copiem els articles que ho determinen:
• Artículo 183(1) - El que realizare actos de carácter sexual con un
menor de dieciséis años, será castigado como responsable de abuso sexual
a un menor con la pena de prisión de dos a seis años.
• Artículo 182 (1) - 1. El que, interviniendo engaño o abusando de una
posición reconocida de confianza, autoridad o influencia sobre la
víctima, realice actos de carácter sexual con persona mayor de dieciséis
años y menor de dieciocho, será castigado con la pena de prisión de uno
a tres años.
Ara bé, això seria en el cas que se'l denunciés, obviament.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat