Sòc trans?
Sòc noia, i no sè si sòc trans.
Amb el meu cos hem sentu comode, es a dir, no hem veig amb cos de noi. No se per què però envejo a les parelles homosexuals, quan les observo no veig que ningú domini a l'altre, no veig que cap dels dos sigui inferior a l'altre i no se si sera per la societat en la que visc (cinema, música, revistes, en general tot l'entron) però quan veig una parella hetero no veig tanta igualtat com en una homo. A vegades penso que m'agraderia ser noi per sortir amb altres nois. Se que es algo raro i tambè se que aquesta situaciò no passa en totes les parelles heterosexuals pero, per mi, sí en la majoria.
Gràcies.
Cristina Albó

Hola mar267,
El tema de la transexualitat és una qüestió d'identitat sexual i de gènere. T'adjuntem la descripció de la Viquipèdia: "Les persones transsexuals experimenten una identitat de gènere
que és inconsistent o no associada culturalment amb el seu sexe
assignat, i desitgen una transició permanent al gènere amb el qual
s'identifiquen, normalment mitjançant assistència mèdica (incloent la
teràpia de reemplaçament hormonal i altres teràpies de reassignament de
sexe) per ajudar-los a alinear el seu cos amb el sexe o gènere amb què s'identifiquen".
Llegint la teva consulta no sabem si és exactament això o que t'has trobat amb relacions se parella força tòxiques. Quan descrius les parelles homosexuals de dos nois, com relacions on "ningú domini a l'altre, no veig que cap dels dos sigui inferior a l'altre", així també haurien de ser TOTES les relacions de parella. L'altre cosa és què exigim quan ens trobem en una relació de parella. Quan un es posiciona per sobre de l'altre, o un es sent inferior o superior a l'altre, estem entrant en un terreny complicat i que pot arribar a ser molt perillós, el terreny de la violència en les relacions de parella.
Per tant, valora si vols consultar amb un metge per a iniciar una transició a noi, o si el que realment desitges és trobar a una persona que et respecti (primer de tot t'hauràs de respectar tu i fer-te respectar), i crear una relació de parella sana?
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat