no vull sexe amb la meva parella
Hola! Fa 3 anys que surto amb un noi però el tema del sexe sempre ha estat complicat per a mi. No ho passo bé i no ho disfruto. L'estimo molt, i m'agrada, aquest no és el problema… simplement no m'agrada tenir sexe amb ell. No sé si puc ser asexual? Però en el passat si que he tingut atracció física per altres nois… I no tinc problemes d'identitat sexual perquè m'atrauen més els nois que les noies, i em sento noia.. simplement que no em ve de gust fer-ho amb ell. Què pot ser? Em sento d'un altre món, i molt culpable perquè sento que si no tinc ganes de fer-ho és com si no l'estimés, i no és això…
Us agraïria molt que em puguessiu contestar.
Moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola anonim,
És normal que et sentis desubicada. Valora també que si estàs prenent
anticonceptius hormonals, aquests també poden afectar al desig. El fet d'haver deixat de fer coses divertides amb el teu novio, us ho passeu bé? Us divertiu? Rieu junts? O heu entrat en una monotonia diària? La monotonia avorreix, i el desig l'activa la novetat i les ganes de descobrir!
Quan parlem d'asexualitat, fem referència, a grans trets a aquelles persones que no tenen interès en l’activitat sexual. No senten atracció sexual cap a
l’altre. No es considera un trastorn sinó una característica de vida, una condició.
Sovint es pot confondre amb un baix desig sexual o una aversió al sexe, però es diferencien de l’asexualitat perquè en les primeres hi
ha una causa que genera un malestar. L'asexual no té malestar per no tenir relacions sexuals (per aquest motiu l'asexualitat no es pot diagnosticar).
Nosaltres no podem saber exactament què et passa (sobretot només amb una consulta online), però esperem que aviat entenguis què t'està passant ;)
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat