El mateix o no??
Hola!
Tinc unes quantes preguntes sense resposta, haveure si em podeu ajudar:
- Que es l himen?
- Quan et fas dits es el mateix que posar te un tampó?
- I quan et poses el preservatiu (de noia)?
- Per quin forat san d fer els dits?
- Quines maneres hi ha de masturbar-se? (A part d les tipiques)
Bé, no és la 1a consulta que faig i sempre m ajudeu molt!
Moltíssimes gràcies!!
Mariona Busto

Hola Anònim!
En primer lloc moltes gràcies per la confiança i per tornar a utilitzar el Consultori!
Anem per parts, copiarem cada una de les teves preguntes i mirem de donar-li resposta:
1. "Que es l himen?"
L'himen és una membrana que fa de capa protectora i que es troba dins de la vagina, just passada l'entrada de la vagina, en el seu interior. La seva funció és cobrir i protegir la vagina.
2. "Quan et fas dits es el mateix que posar te un tampó?"
No, quan et poses un tampó és perquè estàs amb la regla, i l'únic que has de fer és introduir-lo dins la vagina i deixar-lo a dins. Com saps, no l'has de notar ni ha de fer mal (si és així, és perquè no està col·locat correctament). En canvi, quan "fas dits", ho fas per masturbar-te, i es tracta d'introduir un o diversos dits dins la vagina, i anar estimulant amb l'objectiu d'obtenir plaer.
3. "I quan et poses el preservatiu (de noia)?"
No sabem ben bé que ens vols preguntar aquí, però el preservatiu femení s'introdueix dins de la vagina (pel mateix lloc que et poses els tampons).
4. "Per quin forat san d fer els dits?"
Et pots masturbar estimulant tota la vulva i si ho vols "fent dits", que vol dir, introduint-los dins de la teva vagina. Fixa't en el dibuix que et pengem i localitza cada una de les parts en els teus genitals. L'obertura vaginal és per on s'introdueixen els tampons, per on es poden "fer dits", per on es fa la penetració vaginal i per on surten els bebès en el moment del part.
5. "Quines maneres hi ha de masturbar-se? (A part d les tipiques)"
No hi ha una única manera de masturbar-se, cada noia ha d'anar trobant aquella que més li agrada. Recorda que la zona que més plaer sòl produir a les noies, és l'estimulació del clítoris!
Esperem haver respost a tots els teus dubtes! ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat