Masturbació<33
Hola! La veritat és que em masturbo, però mai m'he fet dits i tampoc sé per on introduir-los exactament. Deixes de ser verge quan ho fas? Fa mal? Podeu aconsellar-me? Encara no sé si he arribat a l'orgasme, com ho puc saber? És normal que no cridi? Quan tinc la regla no em masturbo per por a accelerar-la o fer alguna modificació. Passa res si ho faig? Em pot fer mal la panxa després? Moltíssimes gràcies!
Cristina Albó

Hola KATNISS,
Quantíssimes preguntes! Ens encanta que compteu
amb nosaltres per a resoldre-les. Copiaré una a una cada pregunta per
separat i les aniré contestant, així no me'n deixo cap:
• Deixes de ser verge quan ho fas? Fa mal? Podeu aconsellar-me? (Fas referència a introduir un dit dins la vagina)
La
virginitat, antigament anava molt relacionada amb la presència de
l'himen,  actualment entenem que perdem la virginitat no en funció de
l'himen sinó en funció de si s'han tingut relacions sexuals o no. Així
ens agrada a nosaltres entendre què és la virginitat i quan es considera
que es perd.
Si vols introduir-te un dit, fes-ho, és una forma de
conèixer el nostre cos i els nostres genitals. Per ubicar-te abans,
estaria bé que poguessis mirar-te amb un mirall els genitals i ubicar
totes les zones, així sabràs on està la uretra, el clítoris, on està
l'entrada de la vagina i on està l'anus. Et pengem una imatge per a que
puguis visualitzar-ho:
• Encara no
sé si he arribat a l'orgasme, com ho puc saber? És normal que no cridi?
L'orgasme és una sensació subjectiva, individual i personal, cada
persona el sent i l'expressa a la seva manera. Hi ha gent que gemega, hi
ha gent que no, el que veiem al porno és cinema, no és un documental
per tant el que pretén és excitar l'espectador, i els gemecs poden
excitar.
Potser seria interessant que poguessis explorar-te a nivell individual, és a dir, amb la masturbació, així podràs conèixer com és el teu orgasme.
Si mires la imatge anterior veuràs que el clítoris, es troba  l'exterior de la vagina, no a
l'interior. Per tant, és fàcil d'entendre que amb la penetració, no es
senti molt de plaer, la penetració pot ser excitant però la gran majoria
de les noies/dones no senten plaer amb la penetració.
Com
hem explicat en moltes altres consultes, la gran majoria de terminacions
nervioses en els genitals femenins estan a l'exterior de la vagina, al
clítoris i al seu voltant, no dins.
Intenta descobrir com funciona el teu plaer explorant aquestes zones i poc a poc aniràs coneixent més el teu cos i el teu plaer!
• Quan tinc la regla no em masturbo per por a accelerar-la o fer alguna
modificació. Passa res si ho faig? Em pot fer mal la panxa després?
La
masturbació no afecta a la regla, el procés de la regla és un procés
hormonal. El que pot passar en el cas que arribis a l'orgasme, és que expulsis més sang o n'expulsis menys, ja que durant l'orgasme hi ha unes contraccions que poden fer que això passi.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat