Es obligatori despullar-se a la primera visita?
Hola!
Sóc una persona molt timida... últimament estic notant irregularitats amb la regla i la meva mare em vol fer anar al ginecòleg.Em preguntava si es estrictament obligatori que et fassin un analisis de la zona intima a la primera vistia; és a dir, si estas obligada a despullar-te davant del metge i que et faci una exploració fisica o el que sigui.
Normalment em costa agafar confiança amb la gent, i més encara si es tracta de les meves parts intimes i no trobo del meu gust que sigui una persona que no conec de res.
Moltes gràcies!!
Mariona Busto

Hola  lacasito!
Sabem que anar al ginecòleg pot fer una mica de vergonya, ja que a ningú li sol agradar haver-se de despullar i ensenyar els genitals, però quan es tracta de salut, hem de deixar les vergonyes de banda.
No sempre hi ha exploració vaginal, això ho determinarà el metge en funció del motiu de la consulta i l'historial mèdic. Per tant tranquil·la! Pensa que no és obligatori, però si per la teva salut és necessari que et faci una exploració genital, val més que te la faci.
Potser et resulta més fàcil si el ginecòleg és una dona. Quan hi vagis explica-li que et fa una mica de "cosa" haver-te de despullar, veuràs que t'ho posa més fàcil si sap que estàs nerviosa.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
www.consultajove.cat