Regla! Quin pal!
Hola! Tinc dotze anys a punt dels tretze i tinc un problema! Mira: Jo sòc força vergonyosa amb el tema de la regla, i em fa vergonya agafar compreses de la motxilla i anar cada dos per tres al lavabo! Hi ha alguna manera de no preucuparme? Esque el tampó, em fa mal! I tambè em fa cosa dir-li a la meva mare que em vull posar tampó! Bè.. que tinc forçes problemes! Tens alguna idea perque em sigui tot mes comode?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La regla és quelcom natural, sa i positiu, però és normal que els primers anys faci vergonya que la gent vegi que vas al lavabo amb compreses, poc a poc, això passarà i ho diràs amb total naturalitat. De moment pots posar les compreses en un necesser i quan vagis al bany agafar el necesser.
Pel que fa al tampax, per què t'ha de fer vergonya dir-li a la teva mare que voldries utilitzar-ne? el tampax no cal canviar-lo cada dos per tres, et seria més còmode per l'escola i per educació física. No t'ha de fer vergonya, la teva mare també és dona i coneix perfectament aquest tema.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL