Píldora
Hola!! M'agradaria saber com es comprova si el condó s'ha trencat o no quan has acabat de mantenir relacions sexuals. I en cas de que es trenqui, on venen la píldora del dia de després? Si te la prens sovint és dolent? I si te la prens per si acàs, passa algo?
Moltes gràcies!!!
Mariona Busto

Hola Andrea!
Pots comprovar si el preservatiu s'ha trencat omplint-lo d'aigua o bé fent-li un nus a la part superior i apretant, amb aquests mètodes podràs comprovar si hi ha alguna fuga o forat.
Si el preservatiu es trenca, està indicada l'anticoncepció d'emergència, que com molt bé el seu nom indica, només s'ha de fer servir en situacions d'emergència quan l'anticoncepció habitual falla o s'han mantingut relacions sexuals de risc. La pastilla de l'endemà no pot utilitzar-se com a mètode anticonceptiu habitual. És important que ho tinguem present i que utilitzem correctament la resta de mètodes anticonceptius que existeixen. Si tens dubtes sobre quin és el millor mètode anticonceptiu pel teu cas concret, demana hora de visita amb el ginecòleg i assessora't!
Si necessites prendre la pastilla de l'endemà, pots dirigir-te el Centre d'Atenció Primària (CAP) del teu municipi i demanar-la. En el CAP mantindran la confidencialitat sempre que vegin que no teniu cap problema i que compreneu allò que us estan explicant. Per tant, és molt important que, si mai has de prendre l'anticoncepció d'emergència, escolteu bé les indicacions que us donaran i us plategeu molt bé què és el que ha passat perquè el mètode anticonceptiu habitual fallés, i en conseqüència, intentar fer tots els possibles perquè no torni a passar.
També la pots aconseguir a les farmàcies, als hospitals i serveis d'urgències hospitalaris, entre altres centres.
Es viu una sexualitat molt més tranquil·la si es prenen les mesures anticonceptives adients. Així sí que es pot gaudir de la sexualitat!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns Andrea!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat