És possible tenir un òvul més madur que l'altre?
Hola!
Fa cosa de 1 any vaig perdre la virginitat amb el meu actual novio. Hem tingut bastants problemes des de llavors i m'he hagut de pendre la pastilla del dia després 3 vegades.
Fa uns tres mesos sem va retresar la regla més de dues setmanes i llavors al cap de mig mes em vaig pendre la tercera pastilla i després d'allò la regla se'm va avançar els dies que se'm havia atraçat i després d'aquella regla avançada no m'ha vingut més i tinc un retràs de 2 dies.
Jo suposo que com em va venir la regla vol dir que no estic embaraçada però m'agradaria saber si pot ser possible un embaràs o si es possible que com les pastilles del dia després fan que tota la menstruació començi de nou si es possible que un dels meus òvuls vaigui avançat (osigui que madura mes rapid de l'ho normal) o si pot tardar unes dues setmanes més a madurar.
Mariona Busto

Hola 33333!
Prendre la pastilla de l'endemà pot provocar irregularitats menstruals importants. Recorda que l'anticoncepció d'emergència no pot ser utilitzada com a mètode anticonceptiu habitual.
Has de tenir present que la pastilla de l'endemà també pot fallar, i per tant, pot donar-se un embaràs no desitjat. Si la regla no et ve passats 21 dies des que vas prendre la pastilla, fes-te un test d'embaràs per descartar-ho.
La nostra recomanació és que vagis al ginecòleg perquè pugui fer-te una revisió general i valorar l'estat dels teus ovaris. Si tens una parella estable, aprofita per parlar amb el metge de mètodes anticonceptius, demana informació i assessora't sobre quin pot ser el millor mètode per vosaltres.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat