A quina edat?
Hola, sóc un noi i tinc una pregunta que crec que els demès també la tenen... A quina edat seria recomenable començar a tindre relacions sexuals amb penetració??? Nececsito ajuda plis.
IESP

Hola Bernat!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
És cert que moltes persones tenen aquest dubte, i sempre diem el mateix: No hi ha cap edat perfecte, senzillament ha de ser quan la persona se senti preparada. És a dir, ha de tenir un cert grau de maduresa, haver-se informat i estar amb algú amb qui tingui confiança i hagi pogut parlar dels seus dubtes. També és important que sàpiga utilitzar un preservatiu (es pot practicar sol a posar-se'l) i que els compri sense vergonya (perquè la salut sexual és molt important!).
Cada persona troba el seu moment, però l'important és fer-ho quan un realment vol, i no per cap tipus de pressió (ja sigui de la parella o dels amics...)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat