Circumcidació
Hola,
Tinc un problema, i és que quan veig porno per masturbar-me veig que els els homes tenen la punta del penis fora, en canvi jo quan em masturbo no, i si u intento em fa mal, tot i que puc, després, per fer la primera sacsejada per començar a tocar-me, se'm torna a amagar dins. I tinc por perquè un amic em va dir que si no pot tenir la punta fora quan tens l'erecció, t'han de portar a operar
Cristina Albó

Hola Orimar,
Possiblement tens un excés de pell, el fet de no poder retirar la
pell amb facilitat del penis i deixar descobert el gland amb facilitat quan hi ha una erecció, ens indica que segurament sí que tens un grau de
fimosi. El millor és que ho consultis amb el teu metge de capçalera per a
que et derivi a l'andròleg/uròleg. O directament demanis hora amb un
andròleg/uròleg. Ell és l'expert que valorarà la necessitat
d'intervenció (és una intervenció, una operació com tu dius, però és senzilla, no t'espantis i
consulta, sobretot!).
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat
Orimar
Bon dia Helena, no se si t'enrecordes, sóc l'Orimar d'Adolescents.cat
L'altre dia vaig enviar una pregunta que es titualava "circumcidació" en el qual expressava el que em passava, i tu em vas dir que pot ser tindria fimosis.
El problema és que tinc 16 anys, i no parlo gaire amb els meus pares sobre la sexualitat, les noies, etc... En part per culpa meva, perquè em fa vergonya, el cas és que li hauria de dir als meus pares, i em fa vergonya, no per res en concret, però no se com dir-lis, ja que quedariqça raro si els i digues: quan em toco no puc treure el gland a fora i pot ser tinc fimosis.
O bé: estava preocupat, vaig entrar en un pàgina online i una doctora em va dir que podria tenir fimosis. I em fa mooooolt corte.
També podria provar amb dir-lis de fer-me una revisió ( el metge em va dir que a partir dels 16 ja no cal fer més revisions obligatòries ) i així el metge m'ho veuria sense dir-lis explícitament i ja els hi diria ell.
He buscat a la wikipedia i deia que avegades es podia arreglant amb 2 cops al dia, estirar la pell i deixar el gland a fora quan estigues empalmat i durant la masturbació excercitar també aquest moviment i fer-lo més exagerat.
No se que podria fer.
M'agradaria saber la teva opinió i que em donguessis un conselll o una idea de com dir-lis.
Gràcies per la respost d'abans, i també per llegir el meu text. ;)
Cristina Albó
Hola Orimar,
Clar que et recordo! Les dues opcions que tens és dir-ho als pares i consultar al metge o consultar amb el metge i després dir-ho als pares.
És normal que et faci vergonya dir-ho però no cal que donis tants detalls, pots dir que tens fimosi, que t'has informat i que vols consultar amb un metge. Tingues en compte que no és una qüestió sexual, és una qüestió de salut. Una fimosi no tractada pot fer que agafis alguna infecció ja que la higiene pot veure's dificultada i poden quedar restes de semen o orina entre la pell i el gland.
La decisió de quan dir-ho, és teva. El que prefereixis.
Una abraçada ben forta i ja ens explicaràs.
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat