Embaras-regla
Hola adolescents.cat!
Tinc un dubte que m'agradaria poder aclarir. He sentit que et pots quedar embarassada i que et vingui la regla només un cop. Per exemple, mantens relacions sexuals i l'endemà et baixa la regla (que era el dia que t'havia de venir) però al cap d'un mes no et ve ja que estas embarassada. Això és possible? I si és que sí, per què passa?
Moltes gràcies! Us admiro molt :*
Cristina Albó

Hola snow7,
Moltes gràcies per les teves paraules, ens agrada saber que la feina que fem us és d'utilitat!
Sí que pot passar ja que podem ovular en qualsevol moment del cicle menstrual. T'explico, comptant que el nostre cicle és de 28 dies, les dones en general ovulem 14 dies abans que vingui la regla, és a dir, ve la regla - passen 14 dies i ovulem (període de màxima fertilitat) - passen 14 dies i ve la regla. Ara ve, si l'ovulació ve abans o després, la regla s'avançarà o vindrà més tard, i això no podem controlar-ho.
En el cas que poses a la teva consulta, l'ovulació es podria haver just passada la regla, per tant, la següent no baixaria. Per aquest motiu hem d'utilitzar SEMPRE el preservatiu si tenim relacions sexuals amb penetració.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat