La punyatera regla
Hola, tinc unes preguntes de la regla. Jo ja fa 2 anys i mig o així, pero es que es igual d incòmode com el primer dia.
1. Hi ha algun aliment que fa que et baixi menys forta? Es que em ve bastant forta i sempre em fa molt mal la panxa i estic sempre incòmode. Es horrible, per això m'ho preguntava
2. Quan es tarda a ficar un tampó. Soc novata, ahir ho vaig provar per primer cop, pero entre asco i por... como que no. La mama em va ajudar i d'aquí poc hi ha intercanvi i m'ha de venir. I anirem a la piscina i tal. Reso perque no Pero.... en vull aprendre i m'han dit que s'ha de fer quan la tens, per tant ara. I m'està apunt de marxar. No se que fer. I al casal d'estiu tambe anem per muntanya i al riu... i no vull que vingui.
3. Hi ha algu a fer per que no et fagi mal la panxa. No em digueu que no pasi fred, cuidar me i tot, perque ja ho faig. I tiro bastant de pastilles molts cops.
Moltes gracieeees, perdo pel toxo i si hi han faltes
Cristina Albó

Hola Daigual,
Copiaré totes les preguntes i les aniré responent una a una, així m'asseguro no deixar-me'n cap per contestar:
• Hi ha algun aliment que fa que et baixi menys forta? Es que em ve
bastant forta i sempre em fa molt mal la panxa i estic sempre incòmode.
Es horrible, per això m'ho preguntava
No, el millor seria que consultessis amb el teu ginecòleg, ja que dependrà de la teva constitució, el tipus d'endometri que tinguis, etc... el ginecòleg és el professional que et pot orientar millor coneixent el teu cos i el teu cicle.
• Quan es tarda a ficar un tampó. Soc novata, ahir ho vaig provar per
primer cop, pero entre asco i por... como que no. La mama em va ajudar i
d'aquí poc hi ha intercanvi i m'ha de venir. I anirem a la piscina i
tal. Reso perque no Pero.... en vull aprendre i m'han dit que s'ha de
fer quan la tens, per tant ara. I m'està apunt de marxar. No se que fer.
I al casal d'estiu tambe anem per muntanya i al riu... i no vull que
vingui.
Sí que és important utilitzar els tampons només quan tenim la regla, si estàs a punt que s'acabi i vols provar-ho, fes-ho amb un tampó de mida més petita. Sinó espera a la propera regla per a seguir practicant.
T'adjuntem un video on s'explica com fer-ho: https://youtu.be/
Vr3X9EFqjsE">
Vr3X9EFqjsE
• Hi ha algu a fer per que no et fagi mal la panxa. No em digueu que no
pasi fred, cuidar me i tot, perque ja ho faig. I tiro bastant de
pastilles molts cops.
A moltes noies i dones els va bé aplicar-se calor a la panxa quan es tenen els dolors per la regla, però poca cosa a fer, més que la medicació i l'aplicació del calor. Si anessis al ginecòleg a consultar lo de la quantitat de regla, també podries aprofitar per a que t'orientés sobre el dolor, potser et recomana alguna medicació més adient per a tu.
(També estaria bé que el ginecòleg pogués valorar o descartar una possible endometriosi).
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat