Informació
Hola, en primer lloc moltes gràcies per contestar tots els nostres dubtes i per la BONA feina que feu.
La meva consulta es per saber una mica més sobre la sexualitat:
- Hi ha diferents postures per fer més àgil la estimulació del clítoris i NO estar tanta estona intentant tenir un orgasme?
- A part de poder estimular el clítoris fent cercles o a daltl i abaix, he llegit que també es pot estimular donant petits cops... De quines maneres més es pot estimular ràpidament? Hem podeu explicar cada manera?
- Per tenir un orgasme és preferible estar en un ambient concret (a la dutxa, al llit...)?
- Crec que he tingut varios orgasmes, el que noto és com que hem tremola el cos, però m'agrada. Es un orgasme?
- Només ens pot excitar el porno o també la lectura eròtica (se que hem direu que el porno no és com el sexe normal i que és per majors de 18 anys però a mi m'agrada i se distingir la realitat no us preucupeu)
- Encara no tinc la regla és normal?
Moltes gràcies i perdoneu les faltes d'ortografia
Cristina Albó

Hola Anòniimaa <3,
Moltes gràcies per les teves paraules, ens encanta saber que la nostra feina us és d'utilitat :)
Per no deixar-me cap pregunta sense respondre, les copiaré totes i les aniré responent una a una:
• Hi ha diferents postures per fer més àgil la estimulació del clítoris i NO estar tanta estona intentant tenir un orgasme?
El temps per arribar a l'orgasme el necessitem, no podem pretendre que sigui ràpid ni fer-ho amb presses.
Si estàs tu sola, i parlem de masturbació, és possible que sentis més sensació de plaer si hi ha més superficie estimulant la zona o exercint més presió amb el palmell de la mà, per exemple.
Si parlem de postures sexuals en parella, afavoriran l'estimulació del clítoris aquelles postures on tu mateixa o la teva parella pogueu estimular la zona del clítoris de forma directe. Si ha de ser de forma indirecte, hauran de ser postures on els vostres cossos estiguin molt junts, així augmentareu la pressió a la zona del clítoris.
• A part de poder estimular el clítoris fent cercles o a daltl i abaix,
he llegit que també es pot estimular donant petits cops... De quines
maneres més es pot estimular ràpidament? Hem podeu explicar cada manera?
El millor és que exploris el teu cos tu mateixa, però si vols veure diferents maneres d'estimular el clítoris et deixem un video fet unes estudisnts d'infermeria: https://youtu.be/8
BOJWa8takY">
BOJWa8takY
• Per tenir un orgasme és preferible estar en un ambient concret (a la dutxa, al llit...)?
És preferible estar en un ambient còmode i tranquil, més que res per evitar les presses i per a poder gaudir plenament de tot el plaer que puguis sentir.
• Crec que he tingut varios orgasmes, el que noto és com que hem tremola el cos, però m'agrada. Es un orgasme?
Com són els teus orgasmes nosaltres no ho podem saber. L'orgasme és una sensació subjectiva i personal, i es caracteritza per ser una descarrega de la tensió sexual acumulada al llarg de la resposta sexual, i en definitiva són unes contraccions musculars rítmiques a la zona pèlvica, acompanyades de plaer.
• Només ens pot excitar el porno o també la lectura eròtica (se que hem
direu que el porno no és com el sexe normal i que és per majors de 18
anys però a mi m'agrada i se distingir la realitat no us preucupeu)
Ens poden excitar infinitat de coses, lectures eròtiques, imatges, fantasies, cinema porno, etc... L'única cosa que s'ha de tenir en compte és que no són documentals, són ficció i per tant, la realitat no és com en el porno.
• Encara no tinc la regla és normal?
No sabem quina edat tens però la regla pot venir entre els 8 i els 16 anys. Tot i que ens algunes noies els hi pot venir més tard. Si és el teu cas i estàs preocupada, el millor és que ho consultis amb el teu metge o consultar amb un ginecòleg.
Esperem haver resolt tots els teus dubtes!
Una abraçada i de nou, gràcies per les teves paraules!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat