És normal que no em doni plaer?
Bon dia. Primer de tot vull donar les gràcies a totes les persones que esteu dia rere dia responent els nostres dubtes.
Tinc 14 anys i mai he sentit la necessitat de masturbar-me per la raó que sigui. M'he liant diversos cops però mai he tingut relacions sexuals (encara que si que tinc curiositat). Fa dues setmanes una amiga meva em va confessar que es masturbava i em va animar a probar-ho. Vaig decidir intentar-ho però ja ho he fet uns quants cops i no em dona plaer, fins i tot podria arribar a dir que em molesta. És normal? Gairabé totes les meves amigues que ho fan han arribat a l'orgasme, però en canvi jo, no sento res. Tinc curiositat per saber que se sent al notar aquest plaer del que tant parlen i d'arribar a l'orgasme jo també. Gràcies per la vostre ajuda!
Mariona Busto

Hola driegz!
Que sentis curiositat per la sexualitat és completament normal!
Masturbar-se no és obligatori, és una pràctica íntima que cada persona decideix si vol fer o no. Fer-ho no té res de dolent, ens ajuda a conèixer millor el nostre cos i a experimentar sensacions agradables!
Hem de tenir present que el nostre cervell és el gran òrgan sexual. En què penses mentre et masturbes? És important que la teva ment estigui connectada amb el que estàs fent, fantasies o pensament que t'ajudin a excitar-se. No et centris únicament en els teus genitals, descobreix quines altres parts del teu cos t'exciten! Vés a poc a poc, amb tranquil·litat i concentra't en gaudir. Recorda que la zona més que erògena de les noies està a la part externa de la vagina, el clítoris només serveix per experimentar sensacions agradables, però no a totes les noies els agrada l'estimulació directa d'aquest i prefereixen acaronar-lo pels costats, per exemple. No oblidis tampoc que tens tot un cos per ser estimulat! No tinguis pressa, és un procés que requereix entrenament i has d'anar veient i descobrint, de mica en mica, què t'agrada a tu i de quina manera.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat