Molts dubtes
Hola. Fa 2 anys i algo més, em vaig enamorar d'una noia. Aleshores jo no sabia que es tractava d'amor, però li vaig comentar el que em feia sentir al meu psicòleg, i evidentment, l'estimo. Però, tot i que algun home m'atrau, el sexe d'ells em fa, angúnia, per dir-ho d'alguna manera. M'agradaria saber si sóc bisexual, o lesbiana. Tinc molts dubtes respecte això, tot i que començo a pensar que soc homosexual. Lo bo, és que a me mare ja fa temps que li vaig dir que sóc lesbiana, i ho crec, però si hi ha algun home que m'atrau, ¿potser només com a amics o com a persona?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que és molt difícil que a una persona li agradin NOMÉS els homes o les dones, ja que en realitat ens enamorem de persones. El fet de ser homosexual, heterosexual o bisexual no deixen de ser una classificació per a que ens entenguem les persones.
Es pot donar el cas com el que et passa a tu, que tens una orientació molt clara cap a les noies (ja que t'atrauen i t'has arribat a enamorar d'una noia). Però també pot ser que en determinades ocasions algun home et generi atracció, segurament per la seva personalitat (perquè és interessant, perquè t'ho passes bé amb ell) que no tant pel físic (ja que dius que et provoca més aviat angúnia)
Posar-se una etiqueta és una cosa normal, perquè a tots ens agrada definir-nos com a persona, però quan parlem de l'amor i de la sexualitat, aquestes classificacions a vegades no serveixen. Per tant, et diria que no et mengis el cap per saber si ets bisexual o homosexual, senzillament viu la vida com més t'agradi, respectant-te a tu mateixa i als altres sempre :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat