Primera Vegada
Hola adolescents, m'agradaria i m'ajudaria molt que em resolguéssiu uns dubtes que tinc i que segur que a més adolescents els hi passa.
Porto força temps amb el meu novio, més de mig any i estic segura que vull fer-ho amb ell per primera vegada i ell que és de la meva mateixa edat també vol però també és la seva primera vegada.
Tinc molts dubtes perquè vull saber com fer-ho i que no hi hagi problemes:
- On comprar condons segurs? Segur que no es petarà? Com s'ha de posar?
- Sabrà posar-ho al forat? (M'ha posat dits però un penis és bastant més gran)
- Em farà molt mal?
- Sortirà molta sang?
- Si no em vingués la regla on hauria d'anar?
Cristina Albó

Hola aanoonimaa,
És normal que tinguis i tingueu tots aquests
dubtes quan us plantegeu la primera relació sexual amb penetració. Per
no deixar-nos de respondre cap de les preguntes, les copiarem i les
anirem resolent, una a una:
• On comprar condons segurs? Segur que no es petarà? Com s'ha de posar?
Els
podeu comprar a la farmàcia ja que us assegurareu que el producte ha
estat tractat com cal, en un supermercat és més complicat de controlar.
No hi ha cap mètode anticonceptiu (excepte NO tenir relacions sexuals)
que sigui 100% fiable, sempre hi ha un marge d'error, per tant, es pot
trencar. És molt difícil però pot passar. Si això passés, significaria
dues coses, la primera que ho heu fet bé perquè l'heu utilitzat, la
segona haurà estat un accident i per tant, haureu de prendre mesures
d'emergència.
Si el preservatiu es trenca, la mesura d'emergència
serà que anar al servei d'urgències del Centre d'Atenció Primària (CAP)
de la teva zona a demanar la píndola del dia després.
• Sabrà posar-ho al forat? (M'ha posat dits però un penis és bastant més gran)
No
sabem si sabrà però en general entre l'un i l'altre us podeu indicar si
és allà l'entrada de la vagina o no... però no hi ha pèrdua...
• Em farà molt mal?
No
sabem si et farà mal o no, dependrà del tipus d'himen que tinguis (si
el tens intacte), dels teus nervis (poden fer que estiguis més tensa i
per tant la penetració pot ser més dolorosa). Intenteu estar tranquils,
còmodes i en un lloc on sapigueu que no us interrompran i que podreu
dedicar el temps que necessiteu.
De totes formes, si veus que et fa molt mal, pareu i ja ho intentareu un altre dia. No forceu... poc a poc i anar intentant.
• Sortirà molta sang?
No
té perquè sortir sang, dependrà del tipus d'himen que tinguis (si en
tens), si és més gruixut, més elàstic, més rígid o més fi.
• Si no em vingués la regla on hauria d'anar?
La
regla no et baixarà immediatament després de tenir la primera relació
sexual amb penetració, et baixarà quan t'hagi de venir. Si veiessis que
passada una setmana del dia que t'hauria de venir la regla, aquesta, no
et baixa, aleshores el millor és que primer de tot, abans d'anar a
ningun lloc, que et compris un test d'embaràs (a la farmàcia) i te'l
facis per sortir de dubtes.
Esperem haver-te ajudat a resoldre tots aquests dubtes.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat