EL CONDÓ ES VA TRERNCAR PREOCUPADA
Primer de tot voldria agrair-vos la feina que feu al ajudar-nos moltes gràcies!
Bé voldria fer-vos una consultes que m’amoïnen i és que dijous vaig mantenir relacions sexuals amb el meu novio, vam fer-ho amb condó però es va trencar i ell es va córrer, era el primer cop que es corria dins meu i el primer com que se’ns trencava el condó. Perquè se’ns podria haver trencat? Pot ser que fos perquè no estava ben col·locat o perquè ? Quan es va treure el condó vam veure que estava super trencat i vam pensar que potser es per la qualitat encara que la data de caducitat era el 2021 i vaja nosé com el van conservar perquè ens el va donar un amic...Al veure el que havia passat vaig anar al CAP del poble per haviam si em podien donar una pastilla d’aquestes del dia després però no me la van donar així que vaig anar a una farmàcia i me la van vendre, la noia em va dir que me la havia de prendre en les primeres 72h (me la vaig prendre el mateix dia al arribar a casa) i que no es un mètode 100% eficaç, jo voldria saber si hi ha algun risc d’embaràs, enfermetats de transmissió sexual o infecció i si és així quines serien o els símptomes?
També li he fet sexe oral varius cops alguns amb condó i d’altres sense, m’agradaria saber si també hi ha algun risc de malalties de transmissió sexual o infeccions si es així, quines serien? Ell també m’ha fet dits i voldria saber si també hi ha algun risc d’infecció o algo i els símptomes. Per últim també m’agradaria que em resolguéssiu una curiositat, es possible quedar-se embarassada amb l’himen sencer es a dir sense que s’hagi trencat?
Moltes gràcies per l’ajut, petons i enhorabona per la vostra feina!
Pd: perdó per les faltes.
Mariona Busto

Hola Moroly02!
El preservatiu pot trencar-se per diferents motius: perquè estigui en mal estat, perquè no s'ha guardat correctament o perquè estigui caducat, perquè en manipular-lo amb les ungles o les dents l'hem trencat sense adonar-nos, perquè no estava ben col·locat... com veus no podem saber la causa exacta per la qual es va trencar el condó, però fixa't que sí que podem fer moltes coses per evitar que torni a passar.
Un cop s'ha trencat el preservatiu no s'ha de perdre la calma i fer com vàreu fer vosaltres. Com saps, i com et van informar a la farmàcia, la pastilla de l'endemà no és 100% efectiva, sempre pot fallar (com qualsevol mètode d'anticoncepció), de totes maneres té un 80% d'eficàcia. Un cop s'ha pres la pastilla, s'ha d'esperar a que baixi la regla, si passats 21 dies aquesta no ha aparegut, s'ha de fer una prova d'embaràs per descartar-lo.
Quan el preservatiu es trenca i el semen entra dins la vagina, a part del risc d'un embaràs no desitjat, també es poden contraure infeccions de transmissió sexual (ITS). Els símptomes poden variar en funció de la infecció i hi ha algunes ITS que no mostren símptomes. Amb el sexe oral també es recomana l'ús del preservatiu per evitar el contagi d'ITS.
Per últim, l'embaràs pot donar-se encara que l'himen no estigui trencat totalment.
Esperem haver respost tots els teus dubtes! :)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat