Anticonceptius orals
Hola!:)
Fa un més vaig començar a prendre anticonceptiu orals (21 comprimits) perquè el ginecòleg m'ho va recomanar, ja que quan em venia la regla sempre tenia molt de dolor.
Al prospecte que hi havia dins la caixa hi deia que el primer comprimit s'ha de prendre el primer dia que tens la menstruació, i que si te'l prens aquest dia, no hi ha risc d'embaràs. Sabent això, jo i la meva parella hem tingut diverses relacions sexuals sense preservatiu amb tota tranquil·litat.
Tot i això, ara mateix estic al 3r dia del període de descans (durant el qual se suposa que t'ha de venir la regla). Però després de tres dies em trobo que no em baixa i m'estic començant a preocupar.
M'he posat en contacte amb diversos especialistes. Per una banda, una de les millores ginecòlogues de Lleida m'ha assegurat que aquests anticonceptius son eficaços durant el primer mes i que no em preocupi, que ja em vindrà la regla algun dia. Tot i això, no he quedat del tot tranquil·la, i he decidit trucar al servei d'informació de salut de la Generalitat (061), i el noi que m'ha atès m'ha dit que durant el primer mes d'ús d'anticonceptius orals és recomeable l'ús del preservatiu.
En resum, estic feta un embolic. No sé a qui he de creure i tampoc sé què fer. Potser és massa aviat per fer-me una prova d'embaràs? M'espero uns dies? Tinc por de voler esperar molt i que llavors sigui massa tard per prendre mesures.
Moltes gràcies!
Cristina Albó

Hola lleidetana18,
Efectivament, com a agents de salut t'hem de dir que el recomanable és que el primer mes d'ús d'anticonceptiu hormonal s'utilitzi la doble barrera, és a dir, que s'utilitzi el preservatiu durant tot aquell primer mes, encara que hagis començar a prendre anticonceptius hormonals.
Com diu la teva ginecòloga el risc pot ser molt baix però no és impossible.
Pel que fa a la quantitat de sagnat, és normal que les anticonceptives ho alterin, si sagnaves molt, podria ser que ara sagnessis menys (tot i que no totes reaccionem igual), i el sagnat no és immediat el primer dia de descans, acostuma a tardar 3 o dies en baixar la regla.
Si passada la setmana de descans, no has sagnat o has sagnat molt poc i no et quedes tranquil·la, fes-te un test d'embaràs per tal de sortir de dubtes.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat