Ajudaa
Hola, soc una noia, tinc 17 anys. Tinc un dubte sobre la masturbacio... molta gent m ha dit que es masturba i que si jo ho feia? Soc verge, i a vegades he provat de tocarme pero no noto re... osigui res en especial.. pot ser que no tingui sensibilitat a la zona o algo? Que pot ser si no? Tinc por de que mai senti plaer..
Sisplau contesteeu
Moltesgraciees! Petons!
Cristina Albó

Hola,
Quanta més presió sentis per arribar a l'orgasme o més pendent estiguis de sentir i sentir, més difícil serà que ho aconsegueixis.
És molt important que ens coneixem a nivell individual a nosaltres mateixes.
T'adjuntem dues imatges per a què puguis conèixer una mica millor la teva anatomia i la del clítoris:
Com veuràs, el clítoris, es troba  l'exterior de la vagina, no a l'interior. Per tant, és fàcil d'entendre que amb la penetració, no sentis molt de plaer, no sabem si és així que estàs explorant-te, la penetració pot ser excitant però la gran majoria de les noies/dones no sentim plaer amb la penetració. Per tant, no us ho exigiu.
Com hem explicat en moltes altres consultes, la gran majoria de terminacions nervioses en els genitals femenins estan a l'exterior de lavagina (tal i com es veu en les imatges), al clítoris i al seu voltant, no dins. De fet, l'única funció del clítoris és la de proporcionar plaer a la dona.
Intenta descobrir com funciona el teu plaer explorant aquestes zones que et comentem (el clítoris i el seu voltant) i poc a poc aniràs coneixent més el teu cos i el teu plaer!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL