Orgasme
Hola bon dia, soc una noia a la qual tinc un dubte, com se que estic tenint un orgasme. Tinc pareja i encara no ha sorgit res pero m'agradaria saber que se sent ja que, doncs bueno hem fet altres coses encanvi del sexe i he sentit moltes coses pero realment no se si aixo era l'orgasme. Com es i com podria indentificar-lo? Moltes gracies.
Cristina Albó

Hola maguie000,
Moltes gràcies per escriure'ns!
L'orgasme és una sensació subjectiva, individual i personal, cada persona el sent i l'expressa a la seva manera. Sovint, intentem fer les coses al revés, volem obtenir
plaer i orgasmes en parella, quan potser encara no ens coneixem a
nivell individual a nosaltres mateixes. Potser seria interessant que
poguessis explorar-te a nivell individual, és a dir, amb la masturbació, així podràs conèixer com és el teu orgasme.
T'adjuntem dues imatges per a què puguis conèixer una mica millor la teva anatomia i la del clítoris:
Com veuràs, el clítoris, es troba  l'exterior de la vagina, no a l'interior. Per tant, és fàcil d'entendre que amb la penetració, no es senti molt de plaer, la penetració pot ser excitant però la gran majoria de les noies/dones no senten plaer amb la penetració.
Com
hem explicat en moltes altres consultes, la gran majoria de
terminacions nervioses en els genitals femenins estan a l'exterior de la
vagina (tal i com es veu en les imatges), al clítoris i al seu voltant,
no dins.
Intenta descobrir com funciona el teu plaer explorant
aquestes zones i poc a poc aniràs coneixent més el teu cos i el teu
plaer! Quan ja et coneguis bé, aleshores ensenya a la teva parella com
ho fas, o guia la seva mà i el seu moviment quan sigui ell el que
t'estimuli.
De nou, moltes gràcies per escriure'ns i per confiar en nosaltres!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat