Ginecologa
Hola, veuràs tinc un dubte...
Tinc novio i la meva mare em vol portar a la ginecologa per aixi poder estar preparada i per fer una revisió.
La cosa està en que jo ja ho he fet amb ell però la meva mare no ho sap i encara no vull que ho sapigui, tenia el dubte de que que és el que generalment fan el primer cop que vas a la ginecologa, ja que per saber si em faran una revisió per dintre i saber si ja ho he fet o no o em fan tipo test d'embaràs, o bàsicament al ser el primer cop que hi vaig no em fan res?
Gracies!!!
Cristina Albó

Hola carly,
El
més habitual és que aquesta primera visita sigui bastant senzilla i és possible que el teu doctor o doctora es
dediqui a saber de tu. Abans d'examinar-te, necessitarà conèixer-te
(si no et coneix encara). Et preguntarà sobre els teus antecedents mèdics i els
teus antecedents familiars, així com sobre la teva salut sexual. Et preguntarà específicament si has tingut relacions sexuals, si utilitzes protecció, si prens anticonceptius, i si has tingut embarassos o
avorts previs.
Moltes noies se senten incòmodes al parlar de
temes tan personals però és necessari que
siguis sincera amb el teu metge, ja que sinó serà difícil que et pugui ajudar. Si prefereixes entrar sola  ala consulta, parla amb la teva mare i digues-li que t'agradaria entrar sola, o que si et fa l'exploració t'agradaria que sortís del despatx. Esperem que ho pugui entendre.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat