nose si l'he perdut o no?
El altre dia amb el meu novio vam estar tenint relacions sexuals. Pero nose si es pot dir que he perdut la virginitat. Ho vam fer per via anal, en aquest cas que es? I vol dir que no soc verge??
Cristina Albó

Hola Txell,
La virginitat en la nostra cultura i en moltíssimes altres, s'entén per virginitat el fet de no haver mantingut relacions sexuals amb penetració vaginal, on se suposa que es trenca l'himen.
Per nosaltres, com hem explicat en moltes altres consultes, l'existència o no d'himen no ens indica si la persona és verge o no, però sí que quan parlem de virginitat quan ens consulteu, entenem que parlem de la primera vegada que es tenen relacions sexuals amb penetració vaginal.
Això no significa que només hi ha una primera vegada, considerem que hi ha moltes primeres vegades: la primera vegada que practiquem sexe oral, la primera vegada que ens fan sexe oral, la primera vegada que masturbem a algú, la primera vegada que ens masturben, la primera vegada que realitzem penetració anal, la primera vegada que realitzem penetració vaginal, la primera vegada que estem amb una parella nova, etc...
Per tant, segons el que entenem per virginitat, si no has mantingut relacions sexuals amb penetració vaginal, segueixes sent verge, però has mantingut relacions sexuals amb penetració anal.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat