Tinc por a fer-ho
Hola,
Són una noia de 16 anys i sóc verge. No tinc pressa a tenir sexe i la veritat és que em fa bastanta por. No és tant pel mal que faci sinó per la protecció i aquest tema. Tinc por a que el noi no es fiqui bé el preservatiu o que es trenqui i quedar-me embarassada. La millor manera és el preservatiu no? Hi ha algún truc per posar-se'l bé? Per cert, també m'agradaria saber si li faig una paja a algú també hi ha possibilitats d'embaras si el semen entra a la vagina "per error" o es imposible?
Moltes gràcies!
Mariona Busto

Hola Anònim987!
El preservatiu, si s'utilitza correctament, és un mètode anticonceptiu segur (té una eficàcia del 98-99%). A més, és un mètode que us protegeix tant d'un embaràs no desitjat com del contagi d'infeccions de transmissió sexual (ITS). Per tant, si es fa servir correctament, no hauries de patir.
Què cal tenir en compte? Doncs revisar sempre que el preservatiu no estigui caducat (a cada embolcall hi posa la data de caducitat) i guardar-los correctament perquè no es facin malbé (evitar deixar-los al sol o portar-los dins la cartera, per exemple). Vigilar a l'hora d'obrir-lo per no fer-lo malbé amb les dents o les ungles. Posar-lo quan el penis estigui en erecció i deixant el dipòsit pel semen lliure. Un cop acabeu la relació sexual, comprovar sempre que no s'hagi trencat.
Si masturbes a un noi ("li fas una paja") i el semen entra dins la teva vagina, si hi ha risc d'embaràs no desitjat i de contagi d'ITS. Sempre que el semen entra en contacte amb els genitals femenins ens posem en risc. Però si el masturbes i el semen queda a les teves mans o en un altre lloc que no siguin els teus genitals, no hi ha risc d'embaràs. Per tant, sempre que jugueu amb la masturbació que l'ejaculació sigui lluny dels teus genitals. Recordeu també rentar-vos bé les mans abans d'estimular la teva vulva i vagina per si hi ha restes de semen.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat