Consell
Boona tarda!
Soc una noia de 16 anys i encara no he mantingut relacions sexuals, ja fa temps que estic amb un noi, i se que aviat farem l'amor. Tinc por perquè passi algo amb el condó, i jo, com a noia volia fer servir un doble metode anticonceptiu. Sé que existeixen les pastilles, els parxes.. Però amb el meu novio nomes ens veiem els findes.. Llavors nose que puc fer..? Perquè amb condó i prou em fa por... m'haure de pendre les pastilles o haure de fer servir els parxes igual? O existeix alguna altra solució? Gràcies!
Mariona Busto

Hola laura16!
El preservatiu, si s'utilitza correctament, és un mètode anticonceptiu segur (té una eficàcia del 98-99%). A més, el preservatiu us protegeix també del contagi d'infeccions de transmissió sexual (ITS). Per tant, si el feu servir de forma correcta, no hauríeu de patir.
Si vols utilitzar també algun mètode anticonceptiu hormonal (pastilles, pegats, l'anell...), et recomanem que demanis hora de visita amb el ginecòleg perquè pugui assessorar-te i valorar quin mètode anticonceptiu és millor pel teu cas concret. Recorda que tots aquests mètodes han de ser prescrits per un metge, no poden comprar-se sense recepta mèdica.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat