POR/VERGONYA
Holaa!
El meu problema és que ja fa uns mesos que estic amb el meu novio, jo sóc super inexperta en el tema de la sexualitat i sempre que està apunt de passar alguna cosa més, jo sempre li dic que parem. Em sap molt de greu ja que ja l'he deixat amb les ganes molts cops,. El problema està en que sempre que penso que algun dia ha de passar, m'angustio i se'm fa com un nus a la gola (ni que no estigui amb ell i jo estigui a casa meva mirant tranquilament la tele) i fins hi tot he arribat a plorar per aquest tema. Jo crec que és una barreja de por i vergonya a la vegada, i no sé com ''superaru'' ja que tinc moltes ganes de gaudir de la sexualitat però hi ha alguna cosa que m'ho impedeix... Espero que hem pugueu ajudar.
Moltissimes gràcies per la vostra feina! !! <3
Cristina Albó

Hola Insatiable,
És normal sentir nervis quan ens plantegem la primera relació sexual, però no podem viure-ho amb por, si sents por, potser encara no hauries de donar aquest pas. Parla amb la teva parella, explica-li que encara sents por i mentre hi hagi por és millor no donar aquest pas, ja que si amb nervis hi ha tensió, amb por, la tensió es multiplica.
També, si teniu ganes de començar a experimentar amb la vostra sexualitat podeu deixar la penetració a banda i començar per conèixer el cos de l'un i de l'altre, podeu començar per la masturbació i quan us aneu sentint més còmodes anar explorant altres jocs, com el sexe oral, els massatges eròtics, etc... i la penetració ja arribarà quan et sentis preparada, quan no hi hagi por, hi haurà nervis però també curiositat.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat