una mica de tot
Hola adolescents!!
el cas es que estem plantejant-nos molt seriament fer-ho amb el meu nòvio. Serà el primer cop pels dos i de fet portem varios mesos parlant-ne pero tenim bastants dubtes:
1. Tipus de condons: està clar que en necessitarem, però crec que n'hi ha de molts tipus i anem bastant perduts, perquè no sabem com es cadascun i si ens aniran bé. Tampoc sabem on anar a comprar-ne on poguem investigar en plan de que hi ha sense que et mirin malament, que està clar que és una cosa normal, pero es massa tabú. pertant si poguessiu explicar-nos els tipus i tal ens aniria super bé.
2. Postures per començar: el tema preliminars el controlem moooooooolt be (jeje), però al ser el primer cop, hi ha alguna postura que sigui fàcil o que facin menys mal a l'hora de la prenetració? només per començar la penetració, després ja investigarem, pero estem tenint algun problema logístic de com posar-nos.
3. Ginecòleg: la meva tieta em va dir que és important que vagi al ginecòleg, però crec que ma mare no està preparada com per demanar-li. Algun consell sobre com treure la conversa?
Bueno tenim alguns altres dubtes però crec que ja n'hi ha prou per avui. Ara rellegint la consulta sembla que estigui aquí analitzant tot, però la veritat es que ens deixem anar i no pensem gaire les coses, per això que ens farieu un enorme favor responent-nos.
Molt bona feina la que feu amb el consultori, l'he utilitzat varies vegades i la veritat es que m'ha ajudat molt
moltes gracieees per adelantat adolesceents<3
Cristina Albó

Hola adolescent03,
Moltes gràcies per les teves paraules, ens alegra que trobis útil el consultori i que t'hagi servit en altres consultes, ens anima i encanta que t'hagi anat bé! :)
Per no deixar-nos cap resposta per respondre les copiarem tal qual i les anirem resolent, una a una:
1. Tipus de condons: està clar que en necessitarem, però crec que n'hi
ha de molts tipus i anem bastant perduts, perquè no sabem com es
cadascun i si ens aniran bé. Tampoc sabem on anar a comprar-ne on poguem
investigar en plan de que hi ha sense que et mirin malament, que està
clar que és una cosa normal, pero es massa tabú. pertant si poguessiu
explicar-nos els tipus i tal ens aniria super bé.
Efectivament n'hi de molts tipus, però és genial i molt saludable que els dos entengueu que són necessaris per salut i prevenció de l'embaràs no desitjat. De tipus podeu començar pels més bàsics, per no complicar-vos massa, després ja podreu anar investigant si algun us agrada més o us és més còmode.
Els bàsics podrien ser els https://www.durex.es/es-es/preservativos/p/durex-preservativos-natural-comfort-12-unidades
" target="_blank">Durex Natural Comfort, o els http://www.control.es/nature.html
" target="_blank">Control Nature. Aquestes són les dues grans cases de preservatius, però si en alguna farmàcia en trobeu algun altre tipo "Natural" com aquests també podeu provar.
Per veure els diferents tipus de preservatius no hi ha un lloc on us els deixin obrir i tocar, el millor és que si voleu, entreu a les pàgines d'aquestes dues gran marques i tafanegeu. Per comprar-los ho podeu fer en supermercats grans o en farmàcies, les farmàcies sempre són més fiables, ja que, us assegureu que han tractat correctament els embalatges.
2. Postures per començar: el tema preliminars el controlem moooooooolt
be (jeje), però al ser el primer cop, hi ha alguna postura que sigui
fàcil o que facin menys mal a l'hora de la prenetració? només per
començar la penetració, després ja investigarem, pero estem tenint algun
problema logístic de com posar-nos.
Segons el que tota la gent comenta a consulta o des del consultori, per començar la penetració, la gent coincideix molt en dues postures. Al menys són les més comunes en els inicis de les relacions sexuals amb penetració:
- Posició 1: Ell estirat i tu sobre, controlant tu l'entrada del penis dins la vagina.
- Posició 2: Tu estirada i ell a sobre, controlant ell l'entrada del penis dins la vagina,
L'elecció és vostre, ja que dependrà de com us sentiu més còmodes.
3. Ginecòleg: la meva tieta em va dir que és important que vagi al
ginecòleg, però crec que ma mare no està preparada com per demanar-li.
Algun consell sobre com treure la conversa?
És important anar al ginecòleg per a fer les revisions. Per introduir el tema amb la teva mare, el millor seria que ho poguessis parlar amb total naturalitat. Explica-li que la teva tieta et va dir que seria important fer la visita ginecològica i a veure cap a on deriva la conversa. Tu coneixes més a la teva mare, però sovint amb naturalitat, els pares solen respondre bé quan es tracta de salut.
Esperem haver respost els teus/vostres dubtes.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat