Preservatius
Bon dia i bona hora!
Bé us envio aquest missatge perquè el meu xicot i jo, sobretot jo, tenim por de que es trenqui el preservatiu i no gaudim del moment de l'acte ja que no hi parem de pensar-hi. Hi ha un percentatge alt perquè el condó es trenqui? Si passes, que faig? O com ho puc veure? I evitar-ho? Si us plau espero resposta!
Gràcies.
Mariona Busto

Hola Pepa!
Els preservatius si s'utilitzen correctament, tenen una eficàcia el 98-99%, per tant són mètodes segurs.
És important que sempre comproveu que el preservatiu no estigui caducat. Guardeu els condons correctament, res de portar-los a la cartera xafats, deixar-los a un lloc on no els toqui el sol, etc. Vigileu a l'hora de treure l'embolcall, que no es faci malbé amb les ungles o les dents. Col·loqueu-lo correctament (seguint les instruccions) amb el penis en erecció deixant el dipòsit pel semen lliure. Un cop acabeu la relació sexual, retireu immediatament el preservatiu i comproveu que no s'hagi trencat (ho podeu fer omplint el preservatiu d'aigua o fent un nus i apretant per veure si hi ha alguna fuga).
Si mai es trenqués el preservatiu, no perdeu la calma, recordeu que podeu utilitzar un mètode d'anticoncepció d'emergència, com la pastilla de l'endemà, que s'ha de prendre el més aviat millor després de la conducta de risc. Podeu aconseguir-la al CAP, al CJAS, a la farmàcia o dirigint-vos a un hospital.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat